Ga verder naar de inhoud

Veranderingen

View changes from to


Op 3 maart 2025 om 12:34:57 CET, Gravatar Open Data Den Haag:
  • Updated description of Zero-emissiezone Den Haag from

    * **Beschrijving:** Zero-emissiezone van Den Haag. De grenzen van de zero-emissiezone zijn dezelfde als van de milieuzone voor dieselauto’s. De zero-emissiezone voor bestel- en vrachtauto’s ligt (net als de milieuzone voor dieselauto’s) aan de binnenkant van de Centrumring. Bestel- en vrachtauto’s die nog niet voldoen aan de zero-emissieregels mogen wel over de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200) en S103 rijden. Het Haaglanden Medisch Centrum (HMC) Westeinde valt buiten de zero-emissiezone. De definitieve grootte van de zero-emissiezone wordt vastgesteld in een verkeersbesluit dat begin 2024 wordt genomen. In het coalitieakkoord is afgesproken dat de zero-emissiezone 1 januari 2026 wordt uitgebreid naar de kust van Den Haag. Het nieuwe gebied loopt van de kust tot en met de Loosduinseweg/Oude Haagweg, en van de Hubertustunnel tot aan de Monsterseweg. Deze nieuwe zero-emissiezone ligt tegen het centrum aan. De gemeenteraad neemt in het 4e kwartaal van 2024 een definitief verkeersbesluit over deze invoering van de zero-emissiezone langs de kust van Den Haag. * **Bron:** gemeente Den Haag * **Beperkingen:** Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden * **Mogelijkheden:** Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart * **Viewer:** https://arcg.is/05HX54 * **Coördinatenstelsel:** RDnew. De KML is WGS84 * **Opmerking:** De contour van de zero-emissiezone is gelijk aan die van de milieuzone.
    to
    * **Beschrijving:** Zero-emissiezone centrum plus uitbreiding naar de kust per januari 2026, alsmede het havengebied en de 'corridor'. Den Haag gaat vanaf 2026 de zero-emissiezone uitbreiden naar de kust. Zo zorgt de gemeente voor schonere lucht in de stad. Dat is beter voor onze gezondheid en voor de natuur. Bestel- en vrachtauto’s die dit gebied in willen rijden moeten vanaf 2026 minder vervuilend en vanaf 2030 uitstootvrij zijn. De Scheveningse haven krijgt andere regels. Hier komt een milieuzone met een speciale weg (een ‘corridor’) voor transport van en naar de haven. Uiteindelijk mogen bestel- en vrachtauto’s alleen in de zero-emissiezone rijden als ze geen schadelijke stoffen uitstoten. Denk hierbij aan auto’s die elektrisch zijn of op waterstof rijden. Tot 2030 is er een overgangsregeling voor bestaande bestel- en vrachtauto’s. Dit betekent dat de regels stap voor stap strenger worden. De milieuzone in de haven krijgt minder strenge regels dan de zero-emissiezone. * **Bron:** gemeente Den Haag * **Beperkingen:** Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden * **Mogelijkheden:** Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart * **Viewer:** https://arcg.is/1qK8SO4 * **Coördinatenstelsel:** RDnew. De KML is WGS84 * **Opmerking:** De contour van de zero-emissiezone vóór 1 januari 2026 is gelijk aan die van de milieuzone.


  • Changed value of field civity_metadataquality to {'total': {'score': 0.6842105263157895, 'number': 38, 'valid': 26}, 'mandatory': {'score': 1.0, 'number': 17, 'valid': 17}, 'optional': {'score': 0.42857142857142855, 'number': 21, 'valid': 9}} in Zero-emissiezone Den Haag


  • Changed value of field datastore_active to True in resource ZeroEmissieZoneKuststrook.gpkg in Zero-emissiezone Den Haag


  • Changed value of field datastore_active to True in resource zeroemissiezonedenhaag.zip in Zero-emissiezone Den Haag


  • Changed value of field datastore_active to True in resource zeroemissiezonedenhaag.gpkg in Zero-emissiezone Den Haag